5 דרכים להצלחה עסקית בזמן קורונה !

החזרה ההדרגתית לשגרה מציבה את בעלי העסקים מול מציאות חדשה, המלווה באי ודאות וחששות רבים.

 מה הם האתגרים המרכזיים הניצבים מול בעלי העסקים היום וכיצד ניתן לגבור עליהם באמצעות כלים מעולם ה-NLP?

הצלחה עסקית בזמן קורונה

5 אתגרים מרכזיים ופתרונות אפשריים:

אתגר מס' 1
לחץ וסחרור – בעלי עסקים חשים חוסר אונים ומתקשים להתנהל בשגרה החדשה. הנהלים המשתנים ללא הרף מחייבים גמישות, ניהול יצירתי וקבלת החלטות קשות.
הפתרון – אחת מהנחות היסוד של שיטת ה-NLP, היא אנשים לא מגיבים למציאות עצמה, אלא למפות המציאות המנטליות שלהם. המציאות החדשה מתורגמת אצל כל אחד מאתנו בצורה שונה – יש הרואים את התמונה הקודרת והמאיימת ואחרים יותר אופטימיים.
באמצעות יישום כלי ה-NLP, האדם יכול להחזיר לידיו את המושכות ולשלוט במציאות גם כשהיא שונה ומאתגרת. כאשר מפלס החרדה יורד, תופסים את מקומו הביטחון והאמונה ביכולות ובאפשרויות השונות להצלחת העסק, למרות הקושי.

אתגר מס' 2
קשיים בניהול העסק – בעלי עסקים מתמודדים עם הצורך בקבלת החלטות כואבות כמו פיטורי עובדים ובמקביל עליהם להמשיך להתייעל, למצוא מקורות הכנסה ולצמצם הוצאות.
הפתרון – לפי גישת ה-NLP לכל אחד מאתנו יש את המשאבים הנדרשים על מנת לממש את המטרות שלו. כלומר, כל עסק מצויד במשאבים להצליח: מוצרים איכותיים, עובדים נאמנים, שירות יעיל ועוד. לדוגמה, עסקים בתחומים שונים שמיהרו להקים מערך משלוחים מהיר ואיכותי, חוזרים לשגרה עם פחות נזקים והרבה יותר רווחים.

אתגר מס' 3
קשיים בקביעת סדרי עדיפויות – בעלי עסקים רבים מתלבטים לגבי קביעת סדרי העדיפויות בעסק, לאור התקציב המוגבל והצמצום בכוח העובדים.
הפתרון – אחת מהנחות היסוד של ה-NLP היא שניתן להגשים כל מטרה, במידה ופועלים בצורה מדויקת. מיקוד במטרות מאפשר לבעל העסק לתעדף את המשימות בצורה נכונה. לדוגמה, אחרי סגר ממושך אנשים מחפשים מקום בטוח ונעים לשבת בו. בעל בית קפה/מסעדה שיקבע לעצמו מטרות לפי סדר עדיפויות כמו: הקפדה על היגיינה, הצעת מבצעים אטרקטיביים ללקוחות, יצירת תפריט דיגיטלי, גמישות בשעות וכו', יותיר את המתחרים מאחור.

אתגר מס' 4
יצירת תכנית עבודה – במצב של אי וודאות, קשה לתכנן תכניות. למרות זאת, כדי שהעסק ינוע קדימה, חייבת להיות לו תכנית עבודה פרקטית, מובנית ומסודרת, שתמנע מצב של כיבוי שריפות תמידי.
הפתרון – שיטת NLP גורסת כי האנרגיה זורמת אל המקום אליו נמקד את מלוא תשומת הלב. התכנית העסקית צריכה להיות במוקד תשומת הלב. ככל שתכנית העבודה תהיה מהודקת וברורה יותר ותכלול הצבת מטרות ויעדים על פי לוחות זמנים, התוצאות יהיו בהתאם.

אתגר מס' 5
התמודדות עם אי וודאות – משבר הקורונה והחזרה לשגרה החדשה, יוצרים אי וודאות רבה, המקשה על בעלי העסקים לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם ושל העסק.
הפתרון – לפי שיטת ה-NLP, בכל רגע נתון אנחנו עושים את הבחירה הטובה ביותר עבורנו. כלומר, אנשים בוחרים את מה שהכי מתאים להם, בנקודת הזמן בה הם נמצאים, מבין כלל האפשרויות הקיימות,.
ניהול עסק כרוך בקבלת החלטות מתמדת ובצורך לבחור בין אפשרויות שונות. בחירת האפשרות מתאימה ביותר, מאפשרת לבעל העסק להתמודד עם מצבים של אי וודאות בצורה הטובה ביותר.

בתקופה לא פשוטה זו בה בעלי עסקים מתמודדים עם אתגרים רבים בכל התחומים, אימון עסקי בשיטת NLP מהווה גלגל הצלה ממשי. הטכניקות המיוחדות והכלים היעילים של השיטה, מאפשרים לבעלי העסקים לא רק להרים את הראש מעל המים אלא אף לשגשג ולשחות הרחק מהמתחרים.

 

אשמח לעזור גם לכם להצליח לצאת מהמשבר!

לקביעת פגישה ללא התחייבות, אתם מוזמנים ליצור קשר: 054-5949047